Dag 12 tot en met 16 - Reisverslag uit Rock Springs, Verenigde Staten van schijfshaenen - WaarBenJij.nu Dag 12 tot en met 16 - Reisverslag uit Rock Springs, Verenigde Staten van schijfshaenen - WaarBenJij.nu

Dag 12 tot en met 16

Door: Esther

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Rock Springs

Allereerst gefeliciteerd voor Maranda, ze is geslaagd voor Cambridge.

Dag 12 zijn we in Mammoth de gekleurde terrassen gaan bekijken, helaas is er enkele jaren geleden een aardbeving geweest en het is stukken minder spectaculair dan 18 jaar geleden maar toch nog mooi. Verder zijn we op zoek gegaan naar wild, elken en bizons gezien en ook 2 zwarte beren.

Dag 13 hebben we de gekleurde hotsprings en enkele geysers en stoomgaten bezocht, ook weer erg indrukwekkend. verder rustig dagje gehad, nog een versteende boom gezien en kudde bizons.

Dag 14 zijn we het meer gaan bezoeken maar onderweg nog gestopt voor enkele mooi gekleurde hotsprings. We kregen een tip van een ranger om vanaf een hike trail een heuvel te beklimmen om zo van bovenaf een fantastisch uitzicht op een gekleurde hotspring te kunnen bewonderen en het klopte. Niet alleen het uitzicht was heel mooi maar de klim was zeker zo leuk. Aan het einde van de middag nog een tochtje op het meer gemaakt met uitleg van een gids, wel erg toeristisch maar 22 leuk en je leert er altijd wat van. Op de terug weg naar de camping (Norris) als bonus nog een grizzly gezien.

Dag 15 zijn we gaan wandelen langs de rand van de canyon van de Yellowstone rivier. Het klopt wat de ranger vertelde, 95 % van de bezoekers gaat niet verder dan 1/4 mile van de weg af, zodra je gaat wandelen kom je vrijwel niemand tegen. Verder 's avonds nog naar een rangertalk over beren gegaan. Ook hebben we die middag een soort planning gemaakt voor de komende 2,5 week, we gaan naar de parken in Utah en dan via Las Vegas naar Kings en Sequoia. Dan hebben we nog een kleine week en beslissen we wel of we naar Los Angeles gaan of nog wat meer parken, we weten nu nog niet waar we dan zin in hebben.

Dag 16 zijn we vertrokken naar Dinosaur land en onderweg geluncht bij Jackson, een erg toeristisch maar ook erg amerikaans stadje, dat ,maakte het wel weer leuk. Maar op ongeveer 150 hiervoor hebben we een motel genomen dus nu DOUCHEN. 's Avonds zijn we mexicaans gaan eten maar het was meer een fast food versie volgens ons, wel een leuke ervaring maar culinair niet geslaagd, doen we nog eens beter over.

• 29 Juli 2014 - 07:30

Nr 5:

Wauw, wat een schitterende foto's
    Ja...oeps inderdaad de adressen waren mij ff ontschoten. Probeer ik vanavond te doen maar zijn weekendje weg geweest en hebben nu (bij schoenma) Lian broer en twee kids op bezoek.

Ut kuump of mot ut sjchnell

• 30 Juli 2014 - 09:57

Ruud & Edmar :

Kon je niet badderen in een hotspring? Beetje badschuim erbij?

• 30 Juli 2014 - 18:11

Arthur:

Erg leuk dat jullie ons op deze manier op de hoogte houden.
    Spannend, met die beren en bizons. Waren jullie niet bang?
    Ik ben benieuwd naar het volgend verslag.
    Geniet er maar flink van.