Dag 28, 29 en 30 - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van schijfshaenen - WaarBenJij.nu Dag 28, 29 en 30 - Reisverslag uit Ridgecrest, Verenigde Staten van schijfshaenen - WaarBenJij.nu

Dag 28, 29 en 30

Door: Esther

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Ridgecrest

Dag 28
Vanaf het hotel 's ochtends gelopen naar de strip, normaal niet al te ver (2 mijl) maar met die hitte toch niet leuk dus meteen een pas voor de bus gekocht. Onderweg wel veel wedding chapels en pawn shops gezien, dat zie je dan weer niet als je in een bus zit. Bij het eerste grote casino (Stratosphere) lekker ontbijt genomen maar de meiden vonden het nog te vroeg om daar een rollercoaster ride in de hoge toren te maken dus de bus verder gepakt naar Fashion mall. Ik heb me daar heerlijk op een bankje neergezet samen met Ludo en er werd een hele, hele lange tijd geshopped. Daarna te voet verder langs al die gekke en onrealistische casino's gecombineerd met veel, heel veel (designer) winkels. En ja hoor, ik kon uiteindelijk die Michael Korz tas niet weerstaan, mede door het enthousiasme van Maranda die hem wel wil lenen. Toen nog leuke topjes gekocht voor de meiden. Verder gelopen van casino tot casino tot MGM ( voor de M&M shop, 4 in de wereld waarvan wij er nu 2 bezocht hebben) waar we gegeten hebben. Aan de overkant zit New York New York met ook een grote achtbaan waar ze wel in zijn geweest, erg leuk. Inmiddels was het al rond 20:30 en na een hele dag slenteren waarvan ook in die hitte (meer dan 35 graden) zijn we behoorlijk moe. Helaas waren we te laat terug voor de 21:00 Fremont experience (ik was gisterenavond alleen met Ludo nog even er naar toe geweest want het is naast ons hotel dus we hadden het nog niet allemaal gezien) maar te moe om op die van 22:00 te wachten, morgen weer een herkansing.
Op de terugweg in de bus was het leuk om de strip in het donker te bekijken, terwijl Fremont ook steeds gekker wordt. Leukste vonden we de chippendales waar je mee op de foto kon die lekker gek met de vrouwen doen, ik kreeg de meiden helaas niet zo ver, ook vonden ze het niet leuk als paps met enkele zeer schaars geklede vrouwen op de foto zou gaan :(.

Dag 29
Vandaag naar Wet'nWild gegaan, erg leuk maar ook weer zo raar, midden in een woestijnachtige omgeving heb je een groot waterpark. Heel veel glijbanen, een lazy river en overal ligstoelen gelukkig onder parasols. En helaas zijn we toch een beetje verbrand ondanks het goed insmeren, we zijn ook niets gewend. Zonnebrand crème en water met ijs is gratis en overal in de wachtrij word je afgekoeld door sproeiers en een heleboel lifeguards, goed geregeld dus. Op het einde van de middag kregen we nieuwe buren die zoals veel Amerikanen een praatje maakten met ons en zelf heel veel vertelde over van alles en nog wat. Hij is nu Ludo's grote vriend want hij geloofde niet dat Ludo de baas in huis was, hij had nog maar eventjes met mij gekletst en wist al zeker hoe het bij ons thuis ging, nou ja dat bewijst maar weer eens dat die Amerikanen er altijd net naast zitten. Ludo is met de meiden 's avonds nog de strip opgegaan, ik heb het wel gehad met de hitte en zit lekker op de hotelkamer met de airco op vol een film te kijken, morgen nog via Death Valley richting Sequoia National Park.

Dag 30
Inmiddels door Death Valley gereden in een regenbui, heel zeldzaam. Overal flood warnings terwijl er hoogstens een plasje op de weg lag. Nu bij een Mac onderweg, we gaan zo de bergen over en hopen nog op een plekje op de camping in Sequoia, wordt vervolgd.

• 15 Augustus 2014 - 09:38

Anouk:

Wat leuk om al die dingen te lezen!!! Ik hoop dat jullie je ongelooflijk amuseren en genieten van al dat moois (maar dat zal zeker wel)! Gisteren heb ik mijn gastfamilie gekregen: vader (41 en schooldirecteur), moeder (33) en 2 zusjes (5 en 7) :D (lijkt me heerlijk om zusjes te hebben)! Ik woon in Accra, de hoofdstad en lekker dicht bij de kust!
    Heeeeel veel liefs en groetjes