Dag 31 t/m 34 - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van schijfshaenen - WaarBenJij.nu Dag 31 t/m 34 - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van schijfshaenen - WaarBenJij.nu

Dag 31 t/m 34

Door: Esther

15 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Sequoia

Dag 31
De Sierra Nevada oversteken koste toch meer tijd dan gedacht dus hebben we in het laatste stadje voor het park een motel gepakt, het was al donker en we hadden geen zin om verder te rijden en op hoop van zegen nog ergens een plekje te vinden. 's Ochtends vroeg vertrokken en onderweg reden we langs grote boomgaarden met fruit en we hebben langs de weg lekker verse spullen gekocht. De eerste camping in het park was wel leuk maar veel plaatsen al gereserveerd dus we konden nergens een plek voor 3 nachten vinden wat ik niet erg vond want het was er om 11:00 al ruim 32 graden! Verder gereden en ook een stuk hoger gelegen was een andere veel rustigere camping met heel veel groen en 10 graden koeler :). De tent opgezet, even in de tent gerust en een film gekeken, daarna even getankt en toen zijn we naar de grootste sequoia qua volume en gewicht gaan kijken, general Sherwood. Daarna naar een visitor centre, film gekeken en de wandelroute voor morgen uitgezocht. Nu lekker eten, bacon met aardappelen en squash (ziet eruit als een grote gele courgette).

Dag 32
Leuke wandeling gehad langs heel veel grote bomen, ze hebben de meeste een naam gegeven wat ook wel weer leuk is. In de meeste parken hebben ze een shuttle service omdat parkeren niet altijd zo makkelijk is, hierdoor hoef je geen rondje te wandelen maar kun je per bus terug naar de auto, heel handig. Op de terugweg hebben we nog een museumpje meegepikt. De worstjes waren helaas niet zo lekker, langzaam beginnen we te dromen van heerlijk eten thuis.

Dag 33
Richting Kings gereden, daar ook naar de bomen gekeken maar ook naar de stronken van de destijds gekapte reuze bomen, doodzonde. Destijds zijn ook enkele bomen geveld voor een tentoonstelling, veel moeite gedaan om ze in stukken daar te krijgen maar niemand geloofde het, het werd de californian hoax genoemd. Om daar te komen moesten we via een klein zandpad rijden tot de stronk en dan zouden we volgens de kaart gewoon door kunnen rijden in een lus tot de grote weg. Het pad werd kleiner en kleiner, uiteindelijk maar ergens gedraaid en weer terug gereden, de auto zag er al niet uit, nu helemaal niet meer. Hulde voor de stuurkunst van Ludo. Verder gereden naar een meer in de bergen, bleek er ook een christian youthcamp te zijn, heel druk maar ook heel gezellig. Natuurlijk geen zwemkleding bij ons (lag in de tent) maar voor Maranda en ik is dat geen probleem, je droogt toch wel op, was heerlijk.'s Avonds naar een ranger talk geweest over roofvogels in het park, nog een jonge knul die vanaf jongs af aan al gefascineerd was door roofvogels, vanaf zijn 11de al vrijwilliger was bij de american eagle association en heel veel foto's liet zien. Hij bracht het ontzettend leuk. Ook hier waren wij weer de enige buitenlanders en werd er volop van alles gevraagd aan ons en de "awesomes" klonken overal. Ook grappig, iemand was ook in Europa geweest maar wist niet meer of het Switserland of the Netherlands was :). Even het verschil uitgelegd, bergen of plat? Hij had geen berg gezien das waarschijnlijk Nederland. Maar goed wij weten ook niet het verschil tussen alle staten.

Dag 34
Vertrokken richting de kust. We willen ergens boven Santa Barbara uitkomen en daar onze laatste camping pakken voordat we richting San Francisco gaan. Het is ongeveer 5 uur rijden dus kunnen we op ons gemakje doen, nog steeds goed weer, in die 34 dagen 1x onweer 's nachts gehad en 1x buitje toen we in de auto zaten, wat een geluk.

• 15 Augustus 2014 - 20:03

Wil & El:

Nou, de laatste dagen komen voor jullie in zicht, wat een leuke foto
    Geniet nog van de dagen aan de Californische kust en een hele goed thuisreis
    tot gauw
    Liefs xxx Wil & El

• 16 Augustus 2014 - 00:17

Ruud &Edmar:

Wat leuk om dit allemaal te lezen, ben super jaloers

• 16 Augustus 2014 - 00:22

Ruud & Edmar :

Wat leuk om dit allemaal te lezen, zijn super jaloer ( maar gunnen jullie het wel :-) ) geniet van jullie laatste dagen daar, Carmel is ook heel mooi. Heb een fijne terugreis!!!!

Groetjes Ruud & Edmar xxx

• 18 Augustus 2014 - 00:06

Anja En Martin :

We hebben genoten van jullie verhalen , wat een mooie en bijzondere reis !!!een goeie terugreis en we komen in November langs voor de foto's met verhaal !