Dag 17,18 en 19 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van schijfshaenen - WaarBenJij.nu Dag 17,18 en 19 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van schijfshaenen - WaarBenJij.nu

Dag 17,18 en 19

Door: Esther

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Moab

Dag 17 hebben we Dinosaur land bezocht, leuk om een kijkje te nemen bij een vindplaats van al die fossielen. 's Middags zijn we verder gereden richting Arches en het was een hele lange rechte weg lang de prairies. In de verte (waar we naar toe moesten) zagen we de hele middag een grote onweersbui hangen, heel mooi om te zien, maar niet zo goed voor kamperen dus op ongeveer 50 miles voor Arches hebben we voor de verandering een wat chiquer hotel genomen, la Quinta, met een binnen zwembad, laundry service (meiden blij), grote luxe kamer en ontbijt erbij. Toegeven, is ook erg leuk en zou ik best vaker willen doen, maar onze portemonnee niet.

Dag 18 zijn we dan eindelijk bij Arches, eerst een kampeerplek gezocht, langs de Colorado rivier die heel rood is vanwege de hoosbui van die nacht. Het is een heel primitieve camping zonder stromend water maar wat een uitzicht, ik heb een foto op deze site gezet. Het was wel heel benauwd daar en de temperatuur loopt op tot 100 F dus meer dan 37 C. Diegene die mij een beetje kennen weten dat dat niet zo goed is voor mijn humeur :( maar het is wel indrukwekkend. Hier hebben alle campsites een vuurplaats en de vorige bewoners hadden hout achtergelaten dus 's avonds lekker vuurtje gestookt en hot dogs gegeten.

Dag 19 was wat minder heet en zijn we eerst naar canyon land gegaan en daar een korte wandeling gemaakt met fantastisch uitzicht. Uiteraard eerst visitor centre bezocht en film gekeken met achtergrond over het park, dit doen we overigens bij elk park. Daarna werd het weer warmer en zijn we in Moab eerst frozen yoghurt gaan eten voordat we weer Arches in zijn gegaan om wat meer arches te gaan bekijken. 's Avonds gewoon rijst met erwtjes en bacon gegeten en daarna kregen we een onweersbui met flinke windstoten over ons heen. De tent heeft het goed gehouden, bleef goed staan en maar een klein beetje water in de tent. Elena heeft een hele mooie hanger gezien van een beer, gemaakt door een Navajo artiest van zilver ingelegd met stenen en ze moet nog even nadenken of ze hem wil kopen, is best duur maar ze heeft nog tot morgen middag om te bedenken wat ze wil, dan gaan we verder naar Mesa Verda.

Dag 20. Ludo en de meiden zijn een halve dag aan het raften op de Colorado river, ik heb dit al een paar keer gedaan dus ik pas op de spullen en zit nu in de Mac met een kop thee weer online, het leven is hard maar iemand moet het doen :). Ik ga zo boodschappen doen, dan terug naar de camping, tent opruimen en ze dan weer oppikken.